דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרבות ארגונית: שירות לקוחות פנים 

מאת    [ 29/10/2010 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 4633 פעמים ]

 שירות טוב הוא מרכיב ראשון במעלה להשגה ושימור של לקוחות. אולם, מעטים הם העובדים אשר מעניקים לעמיתיהם (שירות לקוחות פנים) את אותה רמה של כבוד ותמיכה שהם מעניקים ללקוחות. ארגונים אשר משכילים להנהיג תרבות ארגונית של שירות לקוחות פנים הם ארגונים חזקים יותר, יעילים יותר ובעלי תפוקה גבוהה יותר.

תפקודו של כל עובד תלוי בתפקודם של האחרים בארגון, ובכל זאת תרבות של מידור היא עניין נפוץ בארגונים רבים: כל מחלקה פועלת ללא קשר למחלקות האחרות, עובדים מאשימים זה את זה ורבים שומרים לעצמם את המידע ומסרבים לשתף את האחרים.

 

סרטה החדש של מולטידע, "שירות לקוחות פנים", מיועד לכל מי שרוצה לבסס תרבות ארגונית ומערכות יחסים פוריות בין עמיתים ובין מחלקות. הסרט מלמד מהו שירות פנים ומדוע הוא חשוב, כיצד לתקשר עם עמיתים ממחלקות אחרות ולהבין את צרכיהם, ובסופו של דבר - כיצד לעבוד יחד מתוך תחושת אמון ולמען מטרה משותפת. יצירה של שירות פנים תוביל למתן שירות טוב יותר ללקוחות החוץ.

 

בארגונים  רבים נוצרת לא אחת "תרבות של מידור" בין המחלקות השונות, אשר גורמת לקצר בתקשורת, מקשה על העבודה ואף מעכירה את האווירה. רוב האנשים שיוצרים מידור, עושים זאת כדי להגן על שטחם מפני הסגת גבול של אחרים. הם חוששים שאם לאחרים יהיה את המידע שיש להם, הם יהפכו למיותרים. ניתן להפריך את החשש באמצעות מתן תגמול לעובדים שעושים את ההפך, והופכים את המחלקות שלהם לפתוחות יותר. ככל שיותר עובדים ידעו על יעדי הארגון וירגישו שותפים בהשגתם, כך סביר פחות שירגישו צורך להגן על עצמם ועל תפקידם. כדאי ליצור פורומים קבועים לשיתוף מידע יזום ולוודא שכל מחלקה יודעת על הנעשה במחלקות האחרות.

 

תמיכה הדדית בין העובדים ובין המחלקות השונות היא עניין מהותי במתן שירות טוב ללקוחות הפנים. על העובדים במחלקות השונות לזכור כי בסופו של דבר כולם שם למען מטרה אחת משותפת, כולם עובדים בתוך אותו ארגון ועבור אותם הלקוחות. לכן, מתן כתף בשעת הצורך ועידוד על הישגים והצלחות של מחלקות אחרות יעזור לכלל הארגון להשיג את מטרתו ולשרת נאמנה את לקוחותיו.

 

 

 

באשר להתמודדות עם עימותים בין העובדים ובין המחלקות, הרי שלא ניתן להימנע מהם לחלוטין. כל אחד מאיתנו הוא אדם שונה עם דרך פעולה וחשיבה משלו. ניגודי אינטרסים אמיתיים תמיד יהיו קיימים. אולם, ניתן לקבוע מנגנונים יעילים לפתרון המחלוקות ולמניעת היווצרות תרבות של עימותים. על כל עובד לנסות להבין את צרכיו של האחר ולנסות לעבוד ביחד כדי לפתור את הבעיה במקום להטיל אשמה.

 

העיקר בשירות פנים הוא התייחסות לעמיתים ממחלקות אחרות של הארגון, ממש כאילו היו  לקוחות. בסופו של דבר המרוויחים הגדולים יהיו כמובן האנשים החשובים ביותר בארגון, הלא הם - הלקוחות.

מולטידע מפעילה ספריה מקצועית ועדכנית של סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר לביצוע כל סוגי הלמידה בארגון. 09-9585907 multyeda@inter.net.il ת.ד. 40 קיבוץ שפיים  שפת גוף תרבות ארגונית


אילן יוחסין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב